Marifat, Volume 24, Issue 2, No 209, Year 2024 , Pages 45-

    «عالَم انسان دینى» رهیافت اثربخشى فعالیت هاى معلمان تربیت دینى و اخلاقى

    نوع مقاله: 
    ترویجی
    Writers:
    Seyed hamidreza / استاد گروه علوم تربیتی دانشگاه شهید باهنر کرمان / hralavi@uk.ac.ir
    Mahdiyeh / دانشجوی دکترا فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان / mahdiyeh.keshani@yahoo.com
    چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
    Title :«عالَم انسان دینى» رهیافت اثربخشى فعالیت هاى معلمان تربیت دینى و اخلاقى
    Abstract: 
    ازجمله چالش هاى پیش روى تربیت دینى و اخلاقى، عدم تأثیرگذارى روش هاى تربیتى مورداستفاده مربیان این حوزه ها مى باشد. ازاین رو، بروندادهاى آن، بعضا متصف به آموخته هاى خود نیستند و یا پس از مدتى، در مسیرى خلاف ارزش هاى دینى و اخلاقى، جهت گیرى مى کنند. مقاله حاضر مى کوشد با ترسیم عالَم انسان دینى براى معلمان، ضرورت ارزشى چنین عالَمى را در جهت تأثیرگذارى تعالیم دینى و اخلاقى تبیین نماید. روش این پژوهش، کیفى بوده و با رویکرد تحلیلى ـ استنباطى، انجام گرفته است. نتایج نشان مى دهد مربى عالَم دار از دو جهت بر روى متربیان خود تأثیر مى گذارد. جهت اول و اصلى، جذبه روحى است که در متربیان به منظور عالَم دار شدن ایجاد مى کند و جهات فرعى، تأثیرگذارى هر مقام مربى در روح و جان متربى است. از این جهت، مربیان تربیت دینى و اخلاقى باید به جاى استفاده از رویکردهاى مادى، ابزارى و قهرى به رویکردهاى وجودى، درونى و اشراقى روى آورند که ورود به عالَم انسان دینى، زیربنایى ترین آنهاست.  
    Cite this article: RIS Mendeley BibTeX APA MLA HARVARD VANCOUVER

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    , Seyed hamidreza, , Mahdiyeh.(2024) «عالَم انسان دینى» رهیافت اثربخشى فعالیت هاى معلمان تربیت دینى و اخلاقى. Marifat, 24(2), 45-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Seyed hamidreza ; Mahdiyeh ."«عالَم انسان دینى» رهیافت اثربخشى فعالیت هاى معلمان تربیت دینى و اخلاقى". Marifat, 24, 2, 2024, 45-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    , S, , M.(2024) '«عالَم انسان دینى» رهیافت اثربخشى فعالیت هاى معلمان تربیت دینى و اخلاقى', Marifat, 24(2), pp. 45-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    , S, , M. «عالَم انسان دینى» رهیافت اثربخشى فعالیت هاى معلمان تربیت دینى و اخلاقى. Marifat, 2024; 24(2): 45-