Marifat, Volume 24, Issue 2, No 209, Year 2024 , Pages 73-

    روش هاى آموزشى از منظر قرآن کریم

    نوع مقاله: 
    ترویجی
    Writers:
    Seyed hamidreza / استاد گروه علوم تربیتی دانشگاه شهید باهنر کرمان / hralavi@uk.ac.ir
    Mojdeh / فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان / malizadeh1229@gmail.com
    چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
    Title :روش هاى آموزشى از منظر قرآن کریم
    Abstract: 
    اهمیت روزافزون روش هاى آموزشى همچون دیگر دانش ها در میدان توسعه دانش و فناورى هاى امروز بر کسى پوشیده نیست. ازاین رو، شناسایى این روش ها از منظر قرآن کریم به عنوان کامل ترین منبع الهى که برنامه تعلیم و تربیت جهانى بشر را در خود جاى داده است و همچنین به منظور نیل بیشتر متعلمان به رشد و تعالى امرى ضرورى است. بنابراین، هدف پژوهش حاضر بررسى روش هاى آموزشى از منظر قرآن کریم مى باشد. به منظور وصول به هدف فوق، از روش توصیفى ـ تحلیلى و از منابع اسنادى استفاده گردیده است. نتایج تحقیق مبیّن آن است که روش هاى آموزشى از منظر قرآن کریم را مى توان به دو دسته مستقیم و غیرمستقیم تقسیم نمود. روش هاى آموزشى مستقیم عبارتند از: روش پرسش و پاسخ و سخنرانى. روش هاى آموزشى غیرمستقیم نیز عبارتند از: الف. روش هاى غیرمستقیم کلامى (شامل مباحثه، گفت وگو به منظور کشف حقایق، روشن سازى نگرش ها)؛ ب. روش هاى مشاهده اى (شامل: مشاهده عینى، و ایفاى نقش)؛ ج. روش هاى مبتنى بر کاوشگرى (شامل: حل مسئله، تفکر استقرایى و تفکر قیاسى). از دیگر روش هاى غیرمستقیم مى توان روش تصویرسازى ذهنى را نام برد.  
    Cite this article: RIS Mendeley BibTeX APA MLA HARVARD VANCOUVER

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    , Seyed hamidreza, , Mojdeh.(2024) روش هاى آموزشى از منظر قرآن کریم. Marifat, 24(2), 73-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Seyed hamidreza ; Mojdeh ."روش هاى آموزشى از منظر قرآن کریم". Marifat, 24, 2, 2024, 73-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    , S, , M.(2024) 'روش هاى آموزشى از منظر قرآن کریم', Marifat, 24(2), pp. 73-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    , S, , M. روش هاى آموزشى از منظر قرآن کریم. Marifat, 2024; 24(2): 73-