Pages:
71-
Receive Date: 2025/02/17
Accept Date: 2025/02/17
چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
Title :موانع و تهدیدهای فراروی همکاری خانواده و مدرسه برای ارتقا تربیت دینی دانشآموزان دوره ابتدایی از نظر کارشناسان تربیت دینی
Abstract:
مسئله پژوهش حاضر شناسایی موانع و تهدیدهای فراروی همکاری خانواده و مدرسه برای ارتقا تربیت دینی دانش آموزان ابتدایی، از طریق مصاحبه با کارشناسان تربیت دینی (حوزه های علوم تربیتی، روان شناسی، علوم اسلامی و مدیران و معلمان موفق) می باشد. پرسش تحقیق عبارت است از: موانع و تهدیدهای موجود در رابطه با خانه و مدرسه، که می تواند موجب ناکارآمدی تربیت دینی در دانش آموزان دوره ابتدایی شود، از دیدگاه کارشناسان تربیت دینی کدام است؟ مطالعهی حاضر از جمله تحقیقات کیفی است که در آن از مصاحبهی نیمه باز و روش نمونه گیری هدفمند، برای گردآوری اطلاعات استفاده شده است. تعداد مصاحبه شوندگان بیست و پنج نفر بوده اند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش تحلیل محتوای جهت دار بهره گرفته شده است. نتیجهی تحقیق بیانگر آن است که موانع و تهدیدهای فرا روی همکاری خانواده و مدرسه برای ارتقا تربیت دینی دانش آموزان دوره ابتدایی از نظر کارشناسان تربیت دینی، سه دسته اند: اول، تهدیدهای ناشی از اوضاع و شرایط فرهنگی اجتماعی جامعه؛ دوم، تهدیدهای ناشی از کاستی های موجود در فعالیت های مشارکتی کادر مدرسه؛ سوم، تهدیدهای ناشی از کاستی های موجود در فعالیت های مشارکتی والدین.
Cite this article:
RIS
Mendeley
BibTeX
APA
MLA
HARVARD
VANCOUVER
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
, Mahmoud.(2025) موانع و تهدیدهای فراروی همکاری خانواده و مدرسه برای ارتقا تربیت دینی دانشآموزان دوره ابتدایی از نظر کارشناسان تربیت دینی. Marifat, 27(11), 71-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Mahmoud ."موانع و تهدیدهای فراروی همکاری خانواده و مدرسه برای ارتقا تربیت دینی دانشآموزان دوره ابتدایی از نظر کارشناسان تربیت دینی". Marifat, 27, 11, 2025, 71-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
, M.(2025) 'موانع و تهدیدهای فراروی همکاری خانواده و مدرسه برای ارتقا تربیت دینی دانشآموزان دوره ابتدایی از نظر کارشناسان تربیت دینی', Marifat, 27(11), pp. 71-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
, M. موانع و تهدیدهای فراروی همکاری خانواده و مدرسه برای ارتقا تربیت دینی دانشآموزان دوره ابتدایی از نظر کارشناسان تربیت دینی. Marifat, 2025; 27(11): 71-