Marifat, Volume 27, Issue 12, No 255, Year 2024 , Pages 11-

    تبیین قرآنی الگوهای رفتار اجتماعی در جامعة ‌دینی؛ ابزاری برای طراحان برنامة درسی

    نوع مقاله: 
    ترویجی
    Writers:
    Hassan Najafi / Ph.D. - Curriculum Studies of Allameh Tabatabayi University / hnajafih@yahoo.com
    Mahdi / دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه شاهد تهران / sobhaninejad@shahed.ac.ir
    چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
    Title :تبیین قرآنی الگوهای رفتار اجتماعی در جامعة ‌دینی؛ ابزاری برای طراحان برنامة درسی
    Abstract: 
    پژوهش حاضر با هدف تبیین قرآنی الگوهای رفتار اجتماعی در جامعة دینی انجام گرفته، تا ابزاری ارزشمند برای طراحان برنامة درسی کشور باشد. روش پژوهش توصیفی ـ تحلیلی است و به منظور گردآوری داده های لازم، و نیل به اهداف پژوهش، منابع موجود و مرتبط با تحقیق، با شیوه های کیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج پژوهش بیانگر آن است که جامعة دینی جامعه ای است که فرهنگ و روش های رفتاری آن از تعالیم دینی و وحیانی برخاسته باشد و اعضای آن در مواجهه با مقوله دین، تمام ابعاد وجودی خویش اعم از بینشی، گرایشی و کنشی را به کار بندند؛ در این جامعه دلبستگی و شیدایی به دین و ارزش های دینی بر هر دلبستگی دیگر غلبه داشته است، و بنابر آیات قرآن کریم الگوهای رفتار اجتماعی متناسب با آن در پنج محور شامل: رفتارهای فردی مطابق با ضرورت های جمعی، رفتارهای تعاملی با سایران، رفتارهای اقتصادی، رفتارهای سیاسی و رفتارهای مرتبط با ایفای تکالیف اجتماعی، قابل تبیین است.
    Cite this article: RIS Mendeley BibTeX APA MLA HARVARD VANCOUVER

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Najafi, Hassan, , Mahdi.(2024) تبیین قرآنی الگوهای رفتار اجتماعی در جامعة ‌دینی؛ ابزاری برای طراحان برنامة درسی. Marifat, 27(12), 11-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Hassan Najafi; Mahdi ."تبیین قرآنی الگوهای رفتار اجتماعی در جامعة ‌دینی؛ ابزاری برای طراحان برنامة درسی". Marifat, 27, 12, 2024, 11-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Najafi, H, , M.(2024) 'تبیین قرآنی الگوهای رفتار اجتماعی در جامعة ‌دینی؛ ابزاری برای طراحان برنامة درسی', Marifat, 27(12), pp. 11-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Najafi, H, , M. تبیین قرآنی الگوهای رفتار اجتماعی در جامعة ‌دینی؛ ابزاری برای طراحان برنامة درسی. Marifat, 2024; 27(12): 11-