Marifat, Volume 16, Issue 8, No 119, Year 2024 , Pages 33-

    یادگیری به روش «بحث گروهی»

    نوع مقاله: 
    ترویجی
    Writers:
    Hadi Hoseinkhani / استادیار مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) / h.hosseinkhani@yahoo.com
    چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
    Title :یادگیری به روش «بحث گروهی»
    Abstract: 
    در بین روش‏های یادگیری، برخی معلّم‏محور است که در آن معلّم محور فعالیت‏های آموزشی است و برخی یادگیرنده محور است که در آن دانش‏آموز محور یادگیری است. با توجّه به تأثیر خاص رویکردهای یادگیرنده محور، امروزه این روش‏ها توجه محققان و مربّیان را به خود معطوف داشته است. در بین روش‏های یادگیرنده محور، روش «بحث گروهی» از اهمیت ویژه‏ای برخوردار است. نوشتار حاضر در پی آن است تا ضمن تعریف و نحوه اجرای این روش، فواید، شرایط موفقیت، موارد کاربرد و ترکیب اعضای آن را تعیین کرده، به برخی محدودیت‏های کاربرد آن نیز اشاره نماید. در پایان نیز به اختصار برخی از شیوه‏های کاربرد این روش در دروس حوزه‏های علمیه و دانشگاه‏ها ارائه می‏شود.
    Cite this article: RIS Mendeley BibTeX APA MLA HARVARD VANCOUVER

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Hoseinkhani, Hadi.(2024) یادگیری به روش «بحث گروهی». Marifat, 16(8), 33-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Hadi Hoseinkhani."یادگیری به روش «بحث گروهی»". Marifat, 16, 8, 2024, 33-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Hoseinkhani, H.(2024) 'یادگیری به روش «بحث گروهی»', Marifat, 16(8), pp. 33-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Hoseinkhani, H. یادگیری به روش «بحث گروهی». Marifat, 2024; 16(8): 33-