Pages: 
				23-34
			
						
						
				Receive Date: 2025/10/31
			
						
						
				Accept Date: 2025/10/31
			  
					
		
						
		
			 
		
		
		
			 
		
        
            چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian) 
            
                
                    
                        Title :بررسی دانشبنیانی در اقتصاد متعارف و چگونگی لحاظ آن در اقتصاد مقاومتی                    
                    
                        Abstract: 
دانش بنیانی و اقتصاد دانش بنیان در اقتصاد متعارف غالباً مفهومی بدیهی و مفروض شناخته شده و بررسی های کمی در مورد ماهیت آن وجود دارد. از طرفی دانش بنیانی یکی از مقوله های مورد تأکید در راهبرد اقتصاد مقاومتی نیز هست و ازهمین رو نیاز است تا قابلیت ها و سازگاری  آن با راهبرد مذکور بررسی شود. این نوشتار براساس روش کتابخانه ای و تحلیلی نگاشته  شده و سعی در بررسی قابلیت ها و سازگاری های درونی مفهوم اقتصاد دانش بنیان و همچنین سازگاری های بیرونی آن در قیاس با شواهد آماری و اهداف اقتصاد مقاومتی دارد. براساس یافته های این پژوهش، دانش بنیانی متعارف، چهار ناسازگاری و یا ابهام درونی و دو ناسازگاری بیرونی دارد. با وجود این می توان دانش بنیانی را به گونه ای در نظر گرفت که خالی از ناسازگاری های موجود در اقتصاد متعارف بوده و با راهبرد اقتصاد مقاومتی منطبق باشد.
 
                    
                                     
             
         
					 
	
	
		Cite this article:
		
RIS
		Mendeley
		BibTeX
		APA
		MLA
		HARVARD
		VANCOUVER
	APA  | MLA  | HARVARD  | VANCOUVER 
Rajaei Rameshe, Seyyed Mohammad Kazem, , Sadegh.(2025) بررسی دانشبنیانی در اقتصاد متعارف و چگونگی لحاظ آن در اقتصاد مقاومتی. Marifat, 31(1), 23-34
APA  | MLA  | HARVARD  | VANCOUVER 
Seyyed Mohammad Kazem Rajaei Rameshe; Sadegh ."بررسی دانشبنیانی در اقتصاد متعارف و چگونگی لحاظ آن در اقتصاد مقاومتی". Marifat, 31, 1, 2025, 23-34
APA  | MLA  | HARVARD  | VANCOUVER 
Rajaei Rameshe, S, , S.(2025) 'بررسی دانشبنیانی در اقتصاد متعارف و چگونگی لحاظ آن در اقتصاد مقاومتی', Marifat, 31(1), pp. 23-34
APA  | MLA  | HARVARD  | VANCOUVER 
Rajaei Rameshe, S, , S. بررسی دانشبنیانی در اقتصاد متعارف و چگونگی لحاظ آن در اقتصاد مقاومتی. Marifat, 2025; 31(1): 23-34