Marifat, Volume 18, Issue 2, No 137, Year 2024 , Pages 97-

    مدیریت دانش

    نوع مقاله: 
    ترویجی
    Writers:
    Hasan / دانشجوی دکترا / Hfarahani82@gmail.com
    چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
    Title :مدیریت دانش
    Abstract: 
    در عصر اطلاعات، مزیت اصلی در سرمایه دانش نهفته است. دانش در دنیای پیشرفته امروز به سرعت در حال تبدیل شدن به مزیت رقابت اصلی سازمان‏ها می‏باشد. روند اوج یافتن نقش دانش، نوآوری و فناوری‏های نوین در ایجاد مزیت‏های راهبردی و اهمیت یافتن ارزش منابع دانش در اداره سازمان‏ها موجب شده است تا مقوله مدیریت دانش در قلب سیاست‏های راهبردی سازمان‏ها جای گیرد. بر این اساس، توجه ویژه به مدیریت دانش از جهت تحقق اهداف سازمان‏ها ضروری به نظر می‏رسد و تبیین جایگاه مدیریت دانش و کارکردهای آن در سازمان‏ها از اهداف تحقیق حاضر می‏باشد. روش پژوهش حاضر کتابخانه‏ای می‏باشد. مدیریت دانش می‏تواند با یکپارچه‏سازی سرمایه‏های دانشی سازمان‏ها در بخش‏های مختلف و تأثیرگذاری مستقیم بر مفاهیمی مانند مشتری‏مداری، یادگیری سازمانی، اعتلای فرهنگ سازمانی، رهبری و تصمیم‏گیری هوشمندانه، بازطراحی فرایندها، تولید دانش جدید و تبدیل دانش ضمنی به صریح، زمینه ارتقای سطح فعالیت‏ها و رسیدن به اهداف موردنظر را به همراه داشته باشد. البته سازمان‏ها بدون داشتن استراتژی مشخصی در استفاده از مدیریت دانش نمی‏توانند بهره‏ای از این کارکردها داشته باشند و می‏بایست در این خصوص سیاست‏های راهبردی تدوین گردد.
    Cite this article: RIS Mendeley BibTeX APA MLA HARVARD VANCOUVER

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    , Hasan.(2024) مدیریت دانش. Marifat, 18(2), 97-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Hasan ."مدیریت دانش". Marifat, 18, 2, 2024, 97-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    , H.(2024) 'مدیریت دانش', Marifat, 18(2), pp. 97-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    , H. مدیریت دانش. Marifat, 2024; 18(2): 97-