Marifat, Volume 20, Issue 8, No 167, Year 2024 , Pages 61-

    اسلامى‌ ‏سازى علوم انسانى؛ آسیب ‏‌شناسى

    نوع مقاله: 
    ترویجی
    Writers:
    Abolfazl Sajedi / استاد گروه کلام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) / sajedi@qabas.net
    چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
    Title :اسلامى‌ ‏سازى علوم انسانى؛ آسیب ‏‌شناسى
    Abstract: 
    این مقاله به آسیب‏شناسى روند اسلامى‏سازى علوم انسانى در ایران مى‏پردازد. علوم انسانى که ابعاد انسانى آدمى را مى‏کاود، براى اسلامى‏سازى به سازوکارهاى ویژه‏اى در بعد ساختارهاى آموزشى و پژوهشى، نیروى انسانى و تولیدات علمى در این عرصه نیاز دارد که هر سه داراى کاستى‏هایى است. کارکردگرایى به جاى صدق‏گرایى، تبیین‏گرایى به جاى استدلال‏گرایى، کاربردگرایى به جاى علم‏گرایى، نمونه‏هایى از آسیب‏هاى محتوایى در روند اسلامى‏سازى علوم انسانى تلقى مى‏شوند. فقدان روش‏شناسى مناسب در این مسیر نیز مشکلاتى را فراروى اندیشمندان داخلى قرار داده است. تحقیق حاضر به روش تحلیلى و جمع‏آورى اطلاعات به روش اسنادى انجام شده است.
    Cite this article: RIS Mendeley BibTeX APA MLA HARVARD VANCOUVER

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Sajedi, Abolfazl.(2024) اسلامى‌ ‏سازى علوم انسانى؛ آسیب ‏‌شناسى. Marifat, 20(8), 61-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Abolfazl Sajedi."اسلامى‌ ‏سازى علوم انسانى؛ آسیب ‏‌شناسى". Marifat, 20, 8, 2024, 61-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Sajedi, A.(2024) 'اسلامى‌ ‏سازى علوم انسانى؛ آسیب ‏‌شناسى', Marifat, 20(8), pp. 61-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Sajedi, A. اسلامى‌ ‏سازى علوم انسانى؛ آسیب ‏‌شناسى. Marifat, 2024; 20(8): 61-