Pages:
15-
Receive Date: 2025/02/12
Accept Date: 2025/02/12
چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
Title :نقش اسلامى سازى محتواى آموزشى در درونى شدن ارزش هاى اسلامى
Abstract:
شکوفاسازى و درونى سازى ارزش هاى اسلامى و هویت سازى بر اساس آنها، روش هاى مستقیم و غیرمستقیمى دارد. به اذعان کارشناسان تربیتى، روش هاى غیرمستقیم، تأثیر بهتر و بیشترى در فرایند تربیت و شکوفا نمودن استعدادهاى درونى دارند. یکى از روش هاى غیرمستقیم تربیت، تلفیق ارزش هاى الهى در کتاب هاى علمى و آموزشى، و اسلامى سازى محتواى آنهاست. کتاب اسلامى ـ حتى اگر محتوایش علوم ریاضى و تجربى باشد ـ کارکرد ارزش آموزى خواهد داشت.
تحلیل نقش اسلامى بودن محتواى کتاب ها در درونى شدن ارزش هاى اسلامى، در گرو شناخت دقیق محتواى اسلامى است. پس از شناخت معیارهاى بازشناسى محتواى اسلامى از غیراسلامى، پنج نقش و کارکرد اساسى، براى کتاب اسلامى در درونى شدن ارزش ها به دست مى آید. نقش هایى چون توحیدپرورى، عقل پرورى، نقل آموزى، تکامل بخشى و ارزش آموزى، کارکردهایى هستند که به طور غیرمستقیم و تدریجى موجب درونى شدن ارزش هاى اسلامى مى شوند. نتیجه درونى شدن ارزش ها به وسیله کتاب اسلامى، تربیت انسانى کامل و ساختن هویت و شخصیتى اسلامى خواهد بود.
Cite this article:
RIS
Mendeley
BibTeX
APA
MLA
HARVARD
VANCOUVER
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
, Hosein, Mousavi nasab, Seyyed mohammad sadegh, Razaghi, Hadi.(2025) نقش اسلامى سازى محتواى آموزشى در درونى شدن ارزش هاى اسلامى. Marifat, 21(8), 15-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Hosein ; Seyyed mohammad sadegh Mousavi nasab; Hadi Razaghi."نقش اسلامى سازى محتواى آموزشى در درونى شدن ارزش هاى اسلامى". Marifat, 21, 8, 2025, 15-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
, H, Mousavi nasab, S, Razaghi, H.(2025) 'نقش اسلامى سازى محتواى آموزشى در درونى شدن ارزش هاى اسلامى', Marifat, 21(8), pp. 15-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
, H, Mousavi nasab, S, Razaghi, H. نقش اسلامى سازى محتواى آموزشى در درونى شدن ارزش هاى اسلامى. Marifat, 2025; 21(8): 15-