Marifat, Volume 24, Issue 8, No 215, Year 2025 , Pages 13-

    بینش بخشى به ارزش ها در قرآن کریم رویکردى نو در بررسى سبک هاى تربیتى قصص قرآنى

    Article Type: 
    Promotional
    Writers:
    Mohammad javad Zarean / دانشیار گروه علوم تربیتی جامعه المصطفی العالمیه / mjzarean@gmail.com
    Mahdi / دانشجوی دکترا فقه تربیتی جامعه المصطفی العالمیه
    چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
    Title :بینش بخشى به ارزش ها در قرآن کریم رویکردى نو در بررسى سبک هاى تربیتى قصص قرآنى
    Abstract: 
    شیوه قصه گویى را مى توان یکى از رایج ترین شیوه هاى قرآن کریم دانست. کثرت کاربرد این شیوه، ناشى از ویژگى هایى همچون ملموس بودن، القاى غیرمستقیم ارزش ها و نیز ایجاد ارتباط عمیق این شیوه با مخاطب مى باشد که باعث افزایش میزان تأثیر این شیوه در مخاطب مى شود. قصه هاى قرآن داراى ویژگى ها و اهداف مشخصى هستند که در پژوهش حاضر مورد بررسى قرار گرفته است. از محورهاى مهمى که در قصص قرآنى مورد توجه قرار گرفته، بینش بخشى به ارزش هاست. این نوشتار درصدد بررسى «چگونگى بهره گیرى قرآن از این شیوه، در جهت بینش دهى به ارزش ها» مى باشد؛ یعنى قرآن براى ایجاد آگاهى روشن نسبت به مطلوبیت امرى و جلب توجه افراد نسبت به ارزشمندى آن، چگونه از قصه بهره برده است؟ مقاله حاضر با شیوه توصیفى ـ تحلیلى، نحوه بیان و طرح ارزش ها در قصه هاى قرآن را مورد مطالعه قرار مى دهد تا از این رهگذر، بتواند به تقسیم بندى جدیدى در زمینه سبک هاى بینش دهى قرآن به ارزش ها از طریق شیوه قصه گویى، دست یابد.  
    Cite this article: RIS Mendeley BibTeX APA MLA HARVARD VANCOUVER

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Zarean, Mohammad javad, , Mahdi.(2025) بینش بخشى به ارزش ها در قرآن کریم رویکردى نو در بررسى سبک هاى تربیتى قصص قرآنى. Marifat, 24(8), 13-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Mohammad javad Zarean; Mahdi ."بینش بخشى به ارزش ها در قرآن کریم رویکردى نو در بررسى سبک هاى تربیتى قصص قرآنى". Marifat, 24, 8, 2025, 13-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Zarean, M, , M.(2025) 'بینش بخشى به ارزش ها در قرآن کریم رویکردى نو در بررسى سبک هاى تربیتى قصص قرآنى', Marifat, 24(8), pp. 13-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Zarean, M, , M. بینش بخشى به ارزش ها در قرآن کریم رویکردى نو در بررسى سبک هاى تربیتى قصص قرآنى. Marifat, 2025; 24(8): 13-