Pages:
117-
Receive Date: 2025/02/11
Accept Date: 2025/02/11
چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
Title :معیارهاى انتخاب محتواى آموزشى از منظر قرآن کریم
Abstract:
محتواى آموزشى یکى از عناصر اصلى برنامه هاى درسى محسوب مى شود که لازم است بر اساس مجموعه اى از معیارهاى مناسب و از منابع قابل اطمینانى انتخاب و استخراج گردد. ازاین رو، استخراج معیارهاى انتخاب محتواى آموزشى از قرآن کریم، به عنوان مطمئن ترین و پایدارترین منبع الهى در امر انتخاب محتوا، یکى از مهم ترین و ضرورى ترین مسائلى است که لازم است در جهت آن گام هایى برداشته شود. ازاین رو، هدف این پژوهش، «شناسایى معیارهاى انتخاب محتواى آموزشى از منظر قرآن کریم» است. به منظور وصول به هدف فوق، از روش توصیفى ـ تحلیلى و از منابع اسنادى استفاده گردیده است. نتایج پژوهش حاکى از آن است که در امر انتخاب محتواى آموزشى مى توان معیارهاى بى شمارى را از قرآن کریم استخراج نمود. در این پژوهش به هشت معیار پرداخته شده است. این معیارها عبارتند از: هدایت کنندگى، تدبربرانگیزى، خلاقیت پرورى،انگیزه بخشى، توجه به ابعاد مختلف وجود انسان، فعال سازى و مشارکت فعال مخاطب در متن، کاربرد در زندگى و خودآموزى.
Cite this article:
RIS
Mendeley
BibTeX
APA
MLA
HARVARD
VANCOUVER
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
, Seyed hamidreza, , Mojdeh.(2025) معیارهاى انتخاب محتواى آموزشى از منظر قرآن کریم. Marifat, 25(9), 117-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Seyed hamidreza ; Mojdeh ."معیارهاى انتخاب محتواى آموزشى از منظر قرآن کریم". Marifat, 25, 9, 2025, 117-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
, S, , M.(2025) 'معیارهاى انتخاب محتواى آموزشى از منظر قرآن کریم', Marifat, 25(9), pp. 117-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
, S, , M. معیارهاى انتخاب محتواى آموزشى از منظر قرآن کریم. Marifat, 2025; 25(9): 117-