Pages:
131-
Receive Date: 2025/03/14
Accept Date: 2025/03/14
چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
Title :ارزیابى دانشجویان از برنامه درسى اجراشده اخلاق اسلامى دانشگاه ها
Abstract:
هدف از این تحقیق، ارزیابى برنامه درسى اجراشده اخلاق اسلامى دانشگاه ها از منظر دانشجویان است. روش تحقیق، توصیفى از نوع پیمایشى و جامعه آمارى نیز 273 دانشجوى کارشناسى دانشگاه آزاد اسلامى واحد قم مى باشد که درس اخلاق اسلامى را در نیمسال دوم 93ـ94 پاس کردند. نتایج تحقیق نشان داد: نیازهاى مبنا قرار گرفته در تدوین اهداف درس اخلاق اسلامى دانشگاه ها، پوشش دهنده نیازهاى فردى و اجتماعى در یک جامعه اسلامى در حد متوسط بوده، همپوشى کامل میان اهداف و نیازها در درس اخلاق اسلامى وجود ندارد. 2. روش هاى یاددهى یادگیرى به کار گرفته شده در تدریس درس اخلاق اسلامى، با اهداف این درس در سطوح شناختى، عاطفى و رفتارى همسویى اندکى دارد. 3. روش هاى ارزشیابى به کار گرفته شده در ارزشیابى پیشرفت تحصیلى دانشجویان در درس اخلاق اسلامى، همسو با اهداف این درس در سطوح شناختى، عاطفى و رفتارى نیست. 4. میزان دستیابى دانشجویان به اهداف درس اخلاق اسلامى در سطوح شناختى، عاطفى و رفتارى نامطلوب است؛ بنابراین، افزایش اثربخشى برنامه درسى اخلاق اسلامى دانشگاه ها، مستلزم برنامه ریزى براساس نیاز سنجى واقع بینانه مبتنى بر رویکرد ترکیبى هدف محور ـ مسئله محور و ارتقاى مهارت هاى حرفه اى مدرسان مى باشد.
Cite this article:
RIS
Mendeley
BibTeX
APA
MLA
HARVARD
VANCOUVER
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Fazlollahi Ghamshi, Seyfollah.(2025) ارزیابى دانشجویان از برنامه درسى اجراشده اخلاق اسلامى دانشگاه ها. Marifat, 25(9), 131-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Seyfollah Fazlollahi Ghamshi."ارزیابى دانشجویان از برنامه درسى اجراشده اخلاق اسلامى دانشگاه ها". Marifat, 25, 9, 2025, 131-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Fazlollahi Ghamshi, S.(2025) 'ارزیابى دانشجویان از برنامه درسى اجراشده اخلاق اسلامى دانشگاه ها', Marifat, 25(9), pp. 131-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Fazlollahi Ghamshi, S. ارزیابى دانشجویان از برنامه درسى اجراشده اخلاق اسلامى دانشگاه ها. Marifat, 2025; 25(9): 131-