Pages:
59-
Receive Date: 2025/02/12
Accept Date: 2025/02/12
چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
Title :درآمدى بر اندیشه هاى تربیتى علامه طباطبائى
Abstract:
این پژوهش با روش توصیفى ـ تحلیلى، درصدد تبیین نظریه علامه طباطبائى در خصوص اندیشه هاى تربیتى مى باشد. علامه به تناسب، در مباحث علمى ـ فلسفى خود به بحث هاى مرتبط با فلسفه تعلیم و تربیت پرداخته است. نظرات ایشان با توجه به رویکرد فلسفى و توجه ویژه به حکمت متعالیه و تکمیل آن، بستر مناسبى براى طرح ریزى یک نظام جامع تربیتى برآمده از فلسفه اسلامى است. خصوصیات کم نظیر و گاهى هم منحصردبه فرد ایشان، از جمله اشراف بر مباحث فلسفه اسلامى و ارائه نظرات مبتکرانه از طرفى و آشنایى با فلسفه غرب و مبانى آن از سوى دیگر، مى تواند از دلایل اقبال عموم فرهیختگان حوزوى و دانشگاهى به ایشان باشد.
ازاین رو، پرداختن به آراى این اندیشمند فرزانه، گامى به سوى نظام تعلیم و تربیت اسلامى مى باشد. در این تحقیق سعى شده است با بیان دیدگاه علامه طباطبائى درباره فلسفه آموزش و پرورش، بعد نگرشى آن و استلزامات تربیتى آن در آموزش و پرورش، با نقل قول مستقیم و گاهى هم با برداشت هاى محتاطانه از تفسیر شریف المیزان، به طور اجمالى نظام تربیتى اسلامى بر اساس دیدگاه ایشان ترسیم شود.
Cite this article:
RIS
Mendeley
BibTeX
APA
MLA
HARVARD
VANCOUVER
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
, Mohammad Sadegh, Rezaei, .(2025) درآمدى بر اندیشه هاى تربیتى علامه طباطبائى. Marifat, 26(5), 59-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Mohammad Sadegh ; Rezaei."درآمدى بر اندیشه هاى تربیتى علامه طباطبائى". Marifat, 26, 5, 2025, 59-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
, M, Rezaei, .(2025) 'درآمدى بر اندیشه هاى تربیتى علامه طباطبائى', Marifat, 26(5), pp. 59-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
, M, Rezaei, . درآمدى بر اندیشه هاى تربیتى علامه طباطبائى. Marifat, 2025; 26(5): 59-