Marifat, Volume 27, Issue 3, No 246, Year 2024 , Pages 89-

    بررسی تأثیر چندرسانه‌ای‌های تعاملی بر یادگیری روخوانی قرآن کریم

    نوع مقاله: 
    ترویجی
    Writers:
    Fatemeh Alaei rahmani / Associate Professor - Department of Quranic and Hadith Sciences, Al-Zahra University / f.alaee@alzahra.ac.ir
    Fahimeh Gholami nejad / PhD student - Quran and Hadith Sciences, Kashan University / f.gholaminejad@student.alzahra.ac.ir
    Haniyeh / دانشجوی کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث.دانشگاه الزهرا(س) / kazemi92h@yahoo.com
    Mohammad Hasan / کارشناس ارشد / afsharhasan58@yahoo.com
    چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
    Title :بررسی تأثیر چندرسانه‌ای‌های تعاملی بر یادگیری روخوانی قرآن کریم
    Abstract: 
    پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر به کارگیری نرم افزار چندرسانه ای تعاملی آموزش روخوانی قرآن بر میزان یادگیری دانش آموزان دوة ابتدایی و مقایسه آن با روش آموزش سنتی صورت گرفته است. نوع تحقیق بر اساس هدف، کاربردی و روش تحقیق شبه آزمایشی است. جامعة آماری، با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای، انتخاب شد. برای گردآوری اطلاعات از فرم ارزیابی روخوانی محقق ساخت استفاده شد. در تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی، و در تعیین روایی ابزار گردآوری اطلاعات از نظر استادان و متخصصان دانشگاهی استفاده گردید و پایایی آزمون با روش ضریب آلفای کرونباخ 80 درصد محاسبه شد. یافته های حاصل از آزمونt  مستقل، نشان داد که بین آزمون یادگیری از طریق چندرسانه ای تعاملی با روش سنتی در توانایی خواندن قرآن در دو مؤلفه صحیح خوانی و روان خوانی تفاوت معناداری وجود دارد. به گونه ای که تأثیر مثبت چندرسانه ای های تعاملی در روخوانی قرآن را تأیید کرد.
    Cite this article: RIS Mendeley BibTeX APA MLA HARVARD VANCOUVER

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Alaei rahmani, Fatemeh, Gholami nejad, Fahimeh, , Haniyeh, , Mohammad Hasan.(2024) بررسی تأثیر چندرسانه‌ای‌های تعاملی بر یادگیری روخوانی قرآن کریم. Marifat, 27(3), 89-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Fatemeh Alaei rahmani; Fahimeh Gholami nejad; Haniyeh ; Mohammad Hasan ."بررسی تأثیر چندرسانه‌ای‌های تعاملی بر یادگیری روخوانی قرآن کریم". Marifat, 27, 3, 2024, 89-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Alaei rahmani, F, Gholami nejad, F, , H, , M.(2024) 'بررسی تأثیر چندرسانه‌ای‌های تعاملی بر یادگیری روخوانی قرآن کریم', Marifat, 27(3), pp. 89-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Alaei rahmani, F, Gholami nejad, F, , H, , M. بررسی تأثیر چندرسانه‌ای‌های تعاملی بر یادگیری روخوانی قرآن کریم. Marifat, 2024; 27(3): 89-