Pages:
55-65
Receive Date: 2025/02/16
Accept Date: 2025/02/16
چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
Title :طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی آموزش امامت برای دوره کودکی (6ـ12 سال)
Abstract:
آموزش مفاهیم دینی، مخصوصاً معرفت، محبت و اطاعت از امام علیه السلام به کودکان، مانند هر علم دیگری نیازمند شناسایی و به کارگیری اصول و روش های صحیح، کارآمد و مؤثر است. بنابراین همان گونه که شناخت خصوصیات و توانایی های کودکان در بهینه سازی آموزش مفاهیم دینی امری مسلم است؛ شناخت اصول و روش های مربوط به آموزش مفاهیم دینی به کودکان نیز ضرورت دارد. ما با استفاده از روش تحلیلی ـ استنباطی، به پژوهش دربارۀ ارائه الگوی آموزشی امامت به کودکان پرداختیم. از مهم ترین یافته های نگارش حاضر این است که توانستیم الگوی آموزشی امامت را طراحی و اعتباریابی کنیم و آن را برای اعتباریابی، در اختیار متخصصان حوزه های مختلف مثل مطالعات برنامه درسی، تربیت دینی، روان شناسان تربیتی و معلمان قرار دادیم که موفق شد با میانگین بالا توافق جمعی ایشان را کسب و مورد تأیید قرار گیرد. این الگو، کودکان را در جهت کسب معرفت، محبت و اطاعت شایسته این ذوات مقدس هدایت می کند؛ تا آنان مسیر کمال و قرب الهی را بهتر، مطمئن تر و سریع تر طی کنند و از مسیر اهل بیت به سعادت دنیا و آخرت نائل شوند.
Cite this article:
RIS
Mendeley
BibTeX
APA
MLA
HARVARD
VANCOUVER
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
, Reza, , Mahmoud, Najafi, Hassan.(2025) طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی آموزش امامت برای دوره کودکی (6ـ12 سال). Marifat, 30(6), 55-65
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Reza ; Mahmoud ; Hassan Najafi."طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی آموزش امامت برای دوره کودکی (6ـ12 سال)". Marifat, 30, 6, 2025, 55-65
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
, R, , M, Najafi, H.(2025) 'طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی آموزش امامت برای دوره کودکی (6ـ12 سال)', Marifat, 30(6), pp. 55-65
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
, R, , M, Najafi, H. طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی آموزش امامت برای دوره کودکی (6ـ12 سال). Marifat, 2025; 30(6): 55-65