Marifat, Volume 19, Issue 4, No 151, Year 2024 , Pages 111-

    ابعادى نظرى در باب اسلام و ارتباطات

    نوع مقاله: 
    ترویجی
    Writers:
    چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
    Title :ابعادى نظرى در باب اسلام و ارتباطات
    Abstract: 
    در این مقاله با تکیه بر مفاهیم حکومت و ارتباطات در اسلام، فرایند تبلیغ به مثابه شاخص ارتباطات اجتماعى در اسلام محور بحث قرار گرفته است. اصول تعیین‏کننده مرزهاى اخلاقى تبلیغ در اسلام پنج چیز است: 1. توحید؛ 2. امر به معروف و نهى از منکر؛ 3. تقوا؛ 4. امت یا جامعه؛ 5. امانت. ارتباط بین فرهنگى و بین‏المللى (در اینجا تأکید بر ملیت است نه دولت ـ ملت) عناصر ضرورى امت اسلامى‏اند. بدین‏ترتیب تبلیغ نظریه ارتباطات و اخلاق در اسلام است و براى شناخت آن باید به پنج اصل مهم و پایه در اسلام اشاره کرد: «توحید» در مقام یک نظریه وحدت‏گراى اطلاعاتى و ارتباطاتى، «امر به معروف و نهى از منکر» به مثابه نظریه مسئولیت راهنمایى و عمل، «امت» به مثابه مفهوم جامعه جهانى، «تقوا» بیانگر نظام اخلاقى تبلیغ در اسلام، و «امانت» بیانگر شایستگى مشروط انسان براى خلافت الهى.
    Cite this article: RIS Mendeley BibTeX APA MLA HARVARD VANCOUVER

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    , Seyed hamid.(2024) ابعادى نظرى در باب اسلام و ارتباطات. Marifat, 19(4), 111-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Seyed hamid ."ابعادى نظرى در باب اسلام و ارتباطات". Marifat, 19, 4, 2024, 111-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    , S.(2024) 'ابعادى نظرى در باب اسلام و ارتباطات', Marifat, 19(4), pp. 111-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    , S. ابعادى نظرى در باب اسلام و ارتباطات. Marifat, 2024; 19(4): 111-