Marifat, Volume 20, Issue 4, No 163, Year 2024 , Pages 167-

    بررسى تأثیر بازى

    نوع مقاله: 
    ترویجی
    Writers:
    Ebrahim / دانشیار گروه جامعه شناسی دانشگاه علامه طباطبائی / eb.ekhlasi@gmail.com
    Raziyeh Ramezani / کارشناس ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران / ramezani_1388@yahoo.com
    چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
    Title :بررسى تأثیر بازى
    Abstract: 
    هدف از پژوهش حاضر، بررسى تأثیر بازى در میزان یادگیرى درس ریاضى دوره ابتدایى است. روش پژوهشى مورد استفاده، روش شبه‏تجربى از نوع پیش‏آزمون، پس‏آزمون با گروه آزمایش و کنترل بود. نمونه آمارى شامل 55 دانش‏آموز پایه دوم در سال تحصیلى 89ـ88 بود که به شیوه نمونه‏گیرى خوشه‏اى از میان دانش‏آموزان مدرسه ابتدایى دخترانه کوثر شهر قم انتخاب شدند و به طور تصادفى در دو گروه «آزمایش» (25 دانش‏آموز) و «کنترل» (30 دانش‏آموز) قرار گرفتند. مباحث «زوج و فرد، آموزش ضرب و محور اعداد»، در گروه آزمایش به وسیله بازى، و در گروه کنترل، به شیوه معمولى تدریس شدند. از آزمون  tبراى تجزیه و تحلیل نتایج استفاده شد.      نتایج آمارى نشان دادند که روش تدریس مبتنى بر بازى در یادگیرى مسائل ریاضى مؤثرتر است.
    Cite this article: RIS Mendeley BibTeX APA MLA HARVARD VANCOUVER

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    , Ebrahim, Ramezani, Raziyeh.(2024) بررسى تأثیر بازى. Marifat, 20(4), 167-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Ebrahim ; Raziyeh Ramezani."بررسى تأثیر بازى". Marifat, 20, 4, 2024, 167-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    , E, Ramezani, R.(2024) 'بررسى تأثیر بازى', Marifat, 20(4), pp. 167-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    , E, Ramezani, R. بررسى تأثیر بازى. Marifat, 2024; 20(4): 167-