Marifat, Volume 20, Issue 8, No 167, Year 2024 , Pages 139-

    تأثیر کارگاه‏ هاى آموزشى بر میزان توانمندى معلمان با استفاده از روش آزمایش پس‏ رویدادى (بررسى موردى: معلمان دوره راهنمایى شهر بهشهر)

    نوع مقاله: 
    ترویجی
    Writers:
    Seyed Ali Asghar / کارشناس ارشد چامعه شناسی / ali_tgh_1981@yahoo.com
    چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
    Title :تأثیر کارگاه‏ هاى آموزشى بر میزان توانمندى معلمان با استفاده از روش آزمایش پس‏ رویدادى (بررسى موردى: معلمان دوره راهنمایى شهر بهشهر)
    Abstract: 
    ارزشیابى توانمندى و عملکرد معلمان و تأثیر دوره‏هاى ضمن خدمت بر روى آنان، از جمله موضوعاتى است که مورد توجه نظریه‏پردازان و محققان عرصه تعلیم و تربیت قرار گرفته است. این پژوهش به بررسى این موضوع در شهر بهشهر پرداخته است. در اجراى این تحقیق، از یک گروه آزمایش (معلمانى که در تمامى کارگاه‏هاى آموزشى برگزارشده طى دو سال گذشته شرکت داشته‏اند) و یک گروه کنترل (معلمانى که در کارگاه‏هاى آموزشى هرگز شرکت نکرده‏اند) استفاده شده است. نتایج حاصل تحقیق نشان مى‏دهد تفاوتى بین این دو گروه معلمان وجود ندارد و فرضیات تحقیق همگى رد شده‏اند؛ یعنى تفاوتى بین معلمان شرکت‏کننده در کارگاه‏ها و معلمانى که در کارگاه‏هاى آموزشى حضور نداشته‏اند، از نظر میزان توانمندى و ابعاد سه‏گانه آن (شیوه‏هاى تدریس، ارزشیابى و بررسى فعالیت‏هاى دانش‏آموزان) وجود نداشته است.
    Cite this article: RIS Mendeley BibTeX APA MLA HARVARD VANCOUVER

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    , Seyed Ali Asghar.(2024) تأثیر کارگاه‏ هاى آموزشى بر میزان توانمندى معلمان با استفاده از روش آزمایش پس‏ رویدادى (بررسى موردى: معلمان دوره راهنمایى شهر بهشهر). Marifat, 20(8), 139-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Seyed Ali Asghar ."تأثیر کارگاه‏ هاى آموزشى بر میزان توانمندى معلمان با استفاده از روش آزمایش پس‏ رویدادى (بررسى موردى: معلمان دوره راهنمایى شهر بهشهر)". Marifat, 20, 8, 2024, 139-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    , S.(2024) 'تأثیر کارگاه‏ هاى آموزشى بر میزان توانمندى معلمان با استفاده از روش آزمایش پس‏ رویدادى (بررسى موردى: معلمان دوره راهنمایى شهر بهشهر)', Marifat, 20(8), pp. 139-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    , S. تأثیر کارگاه‏ هاى آموزشى بر میزان توانمندى معلمان با استفاده از روش آزمایش پس‏ رویدادى (بررسى موردى: معلمان دوره راهنمایى شهر بهشهر). Marifat, 2024; 20(8): 139-