Title :تأثیر کارگاه هاى آموزشى بر میزان توانمندى معلمان با استفاده از روش آزمایش پس رویدادى (بررسى موردى: معلمان دوره راهنمایى شهر بهشهر)
Abstract:
ارزشیابى توانمندى و عملکرد معلمان و تأثیر دورههاى ضمن خدمت بر روى آنان، از جمله موضوعاتى است که مورد توجه نظریهپردازان و محققان عرصه تعلیم و تربیت قرار گرفته است. این پژوهش به بررسى این موضوع در شهر بهشهر پرداخته است. در اجراى این تحقیق، از یک گروه آزمایش (معلمانى که در تمامى کارگاههاى آموزشى برگزارشده طى دو سال گذشته شرکت داشتهاند) و یک گروه کنترل (معلمانى که در کارگاههاى آموزشى هرگز شرکت نکردهاند) استفاده شده است.
نتایج حاصل تحقیق نشان مىدهد تفاوتى بین این دو گروه معلمان وجود ندارد و فرضیات تحقیق همگى رد شدهاند؛ یعنى تفاوتى بین معلمان شرکتکننده در کارگاهها و معلمانى که در کارگاههاى آموزشى حضور نداشتهاند، از نظر میزان توانمندى و ابعاد سهگانه آن (شیوههاى تدریس، ارزشیابى و بررسى فعالیتهاى دانشآموزان) وجود نداشته است.
, Seyed Ali Asghar.(2024) تأثیر کارگاه هاى آموزشى بر میزان توانمندى معلمان با استفاده از روش آزمایش پس رویدادى (بررسى موردى: معلمان دوره راهنمایى شهر بهشهر). Marifat, 20(8), 139-
Seyed Ali Asghar ."تأثیر کارگاه هاى آموزشى بر میزان توانمندى معلمان با استفاده از روش آزمایش پس رویدادى (بررسى موردى: معلمان دوره راهنمایى شهر بهشهر)". Marifat, 20, 8, 2024, 139-
, S.(2024) 'تأثیر کارگاه هاى آموزشى بر میزان توانمندى معلمان با استفاده از روش آزمایش پس رویدادى (بررسى موردى: معلمان دوره راهنمایى شهر بهشهر)', Marifat, 20(8), pp. 139-
, S. تأثیر کارگاه هاى آموزشى بر میزان توانمندى معلمان با استفاده از روش آزمایش پس رویدادى (بررسى موردى: معلمان دوره راهنمایى شهر بهشهر). Marifat, 2024; 20(8): 139-