Pages:
47-
Receive Date: 2025/02/12
Accept Date: 2025/02/12
چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
Title :سیاست چندفرهنگى و تعلیم و تربیت ارزش ها؛ آموزش ارزش هاى اسلامى در دنیاى چندفرهنگى
Abstract:
در حالى که جهان حاضر، روزبه روز درهم تنیده تر مى گردد و فرهنگ هاى چندگانه شکل مى گیرد، سیاست هاى چندفرهنگ گرایى به عنوان راه حلى براى مسائل تنوع فرهنگى، قومى و مذهبى مورد توجه جدى تر قرار گرفته است و تغییراتى را در سیاست هاى تعلیم و تربیت ایجاد نموده است. به عبارت دیگر، وضعیت چندفرهنگ گرایى حاضر، سیاست هاى تعلیم و تربیتى خاص خود را مى طلبد. این مقاله با روش توصیفى ـ تحلیلى بر این است که از یک سو، وضعیت چندفرهنگ گرایى زمینه را براى رونق تعلیم و تربیت ارزش هاى اسلامى فراهم آورده است و از سوى دیگر، ارزش هاى اسلامى قابلیت سازگارى با چنین وضعیتى را دارا هستند. این مقاله پس از توصیف وضعیت چندفرهنگى، رابطه آن را با تعلیم و تربیت ارزش هاى اسلامى بررسى و در نهایت ظرفیت هاى سنت اسلامى براى مواجهه با چنین وضعیتى و عرضه ارزش هاى اسلامى، به ویژه تعلیم و تربیت ارزش ها را آشکار مى نماید.
Cite this article:
RIS
Mendeley
BibTeX
APA
MLA
HARVARD
VANCOUVER
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Dawoodi, Aris, Tavana, Mohammad ali.(2025) سیاست چندفرهنگى و تعلیم و تربیت ارزش ها؛ آموزش ارزش هاى اسلامى در دنیاى چندفرهنگى. Marifat, 21(8), 47-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Aris Dawoodi; Mohammad ali Tavana."سیاست چندفرهنگى و تعلیم و تربیت ارزش ها؛ آموزش ارزش هاى اسلامى در دنیاى چندفرهنگى". Marifat, 21, 8, 2025, 47-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Dawoodi, A, Tavana, M.(2025) 'سیاست چندفرهنگى و تعلیم و تربیت ارزش ها؛ آموزش ارزش هاى اسلامى در دنیاى چندفرهنگى', Marifat, 21(8), pp. 47-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Dawoodi, A, Tavana, M. سیاست چندفرهنگى و تعلیم و تربیت ارزش ها؛ آموزش ارزش هاى اسلامى در دنیاى چندفرهنگى. Marifat, 2025; 21(8): 47-