Marifat, Volume 23, Issue 3, No 198, Year 2024 , Pages 111-

    بازى‏ هاى رایانه‏اى؛ رسانه‏اى خاموش در جنگ نرم مصادیق، راه‏کارها

    نوع مقاله: 
    ترویجی
    Writers:
    Mohammad reza / کارشناس ارشد رشته تبلیغ و ارتباطات دانشگاه باقر العلوم / m_reza.anvari1358@yahoo.com
    چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
    Title :بازى‏ هاى رایانه‏اى؛ رسانه‏اى خاموش در جنگ نرم مصادیق، راه‏کارها
    Abstract: 
    امروزه بازى‏هاى رایانه‏اى تنها یک سرگرمى نیست. تأثیرات این رسانه نوین در ابعاد فرهنگى و سیاسى حایز اهمیت است. با استفاده از نظریه تولید فراواقعیت بودریار در خصوص تصویرسازى رسانه‏ ها از عالم واقع، مى ‏توان کارکرد بازى‏ هاى رایانه‏اى را در شکل‏دهى به اذهان مردم بخصوص نوجوانان و جوانان به ‏عنوان مخاطبان اصلى بازى ‏هاى رایانه‏اى تبیین کرد. این مقاله با روش اسنادى، با بیان چند مصداق، پیام‏هاى القایى این بازى‏ها در جنگ نرم دشمن را بررسى مى ‏کند و راه‏کارهایى براى استفاده بهتر از این رسانه نوین ارائه مى ‏دهد. بازى‏ هاى رایانه‏اى در بعد سیاسى به ابزارى براى سلطه استعمارگران تبدیل شده است. معرفى کردن مسلمانان به‏ عنوان تروریست و استفاده از نمادهاى مذهبى به‏عنوان نمادهاى تروریست‏ها، بخشى از محتواى این نوع بازى‏هاست. باید هم به صورت ایجابى و هم به صورت سلبى با این مسئله روبه ‏رو شد. هم دولت باید بستر لازم را براى تولید بازى ‏هاى دینى فراهم کند و هم حوزه باید به‏ عنوان بازوى فکرى از ظرفیت‏هاى این رسانه نوین استفاده نماید.
    Cite this article: RIS Mendeley BibTeX APA MLA HARVARD VANCOUVER

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    , Mohammad reza.(2024) بازى‏ هاى رایانه‏اى؛ رسانه‏اى خاموش در جنگ نرم مصادیق، راه‏کارها. Marifat, 23(3), 111-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Mohammad reza ."بازى‏ هاى رایانه‏اى؛ رسانه‏اى خاموش در جنگ نرم مصادیق، راه‏کارها". Marifat, 23, 3, 2024, 111-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    , M.(2024) 'بازى‏ هاى رایانه‏اى؛ رسانه‏اى خاموش در جنگ نرم مصادیق، راه‏کارها', Marifat, 23(3), pp. 111-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    , M. بازى‏ هاى رایانه‏اى؛ رسانه‏اى خاموش در جنگ نرم مصادیق، راه‏کارها. Marifat, 2024; 23(3): 111-