Pages:
111-
Receive Date: 2025/03/16
چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
Title :بازى هاى رایانهاى؛ رسانهاى خاموش در جنگ نرم مصادیق، راهکارها
Abstract:
امروزه بازىهاى رایانهاى تنها یک سرگرمى نیست. تأثیرات این رسانه نوین در ابعاد فرهنگى و سیاسى حایز اهمیت است. با استفاده از نظریه تولید فراواقعیت بودریار در خصوص تصویرسازى رسانه ها از عالم واقع، مى توان کارکرد بازى هاى رایانهاى را در شکلدهى به اذهان مردم بخصوص نوجوانان و جوانان به عنوان مخاطبان اصلى بازى هاى رایانهاى تبیین کرد. این مقاله با روش اسنادى، با بیان چند مصداق، پیامهاى القایى این بازىها در جنگ نرم دشمن را بررسى مى کند و راهکارهایى براى استفاده بهتر از این رسانه نوین ارائه مى دهد. بازى هاى رایانهاى در بعد سیاسى به ابزارى براى سلطه استعمارگران تبدیل شده است. معرفى کردن مسلمانان به عنوان تروریست و استفاده از نمادهاى مذهبى بهعنوان نمادهاى تروریستها، بخشى از محتواى این نوع بازىهاست. باید هم به صورت ایجابى و هم به صورت سلبى با این مسئله روبه رو شد. هم دولت باید بستر لازم را براى تولید بازى هاى دینى فراهم کند و هم حوزه باید به عنوان بازوى فکرى از ظرفیتهاى این رسانه نوین استفاده نماید.
Cite this article:
RIS
Mendeley
BibTeX
APA
MLA
HARVARD
VANCOUVER
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Anvari , Mohammad reza.(2025) بازى هاى رایانهاى؛ رسانهاى خاموش در جنگ نرم مصادیق، راهکارها. Marifat, 23(3), 111-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Mohammad reza Anvari ."بازى هاى رایانهاى؛ رسانهاى خاموش در جنگ نرم مصادیق، راهکارها". Marifat, 23, 3, 2025, 111-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Anvari , M.(2025) 'بازى هاى رایانهاى؛ رسانهاى خاموش در جنگ نرم مصادیق، راهکارها', Marifat, 23(3), pp. 111-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Anvari , M. بازى هاى رایانهاى؛ رسانهاى خاموش در جنگ نرم مصادیق، راهکارها. Marifat, 2025; 23(3): 111-