Pages:
29-
Receive Date: 2025/02/20
Accept Date: 2025/02/20
چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
Title :ارزشیابى تربیتى جایگاه ارزشیابى در آموزش ارزش ها
Abstract:
ارزشیابى تربیتى همچون ارزشیابى تحصیلى امرى است مهم که باید بر تمام فعالیت هاى یاددهى ـ یادگیرى مسائلتربیتى سایه افکند و براى تشخیص همسویى و یا عدم همسویى فرایند آموزش با هدف آموزش از آن استفاده گیرد.تحقیق حاضر بر آن است تا به شناسایى روش هاى مناسب در ارزشیابى تربیتى افراد بپردازد. این تحقیق به صورتتوصیفى ـ تحلیلى و با روش کتابخانه اى و نظرى و با استفاده از تجربیات آموزشى محققان صورت گرفته است. نتایجتحقیق ارائه چهارده روش ارزشیابى مناسب (چهار نمونه برگرفته از نظرات اندیشمندان تربیتى و ده نمونهمحقق ساخته) به منظور ارزیابى آموزه هاى تربیتى افراد است و آموزش دهندگان رسمى و غیررسمى مى توانند از اینروش ها در جهت محک زدن متربیان و حصول آگاهى از میزان نهادینه شدن ارزش هاى آموخته شده در متربیاناستفاده کنند و به این طریق، موفقیت و یا عدم موفقیت آموزش خود را مشخص سازند تا زمینه بازاندیشى درروش ها یا مراحل یاددهى ـ یادگیرى فراهم آید.
Cite this article:
RIS
Mendeley
BibTeX
APA
MLA
HARVARD
VANCOUVER
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
, Seyed hamidreza, , Mahnaz.(2025) ارزشیابى تربیتى جایگاه ارزشیابى در آموزش ارزش ها. Marifat, 26(6), 29-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Seyed hamidreza ; Mahnaz ."ارزشیابى تربیتى جایگاه ارزشیابى در آموزش ارزش ها". Marifat, 26, 6, 2025, 29-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
, S, , M.(2025) 'ارزشیابى تربیتى جایگاه ارزشیابى در آموزش ارزش ها', Marifat, 26(6), pp. 29-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
, S, , M. ارزشیابى تربیتى جایگاه ارزشیابى در آموزش ارزش ها. Marifat, 2025; 26(6): 29-