Marifat, Volume 26, Issue 6, No 237, Year 2024 , Pages 29-

    ارزشیابى تربیتى جایگاه ارزشیابى در آموزش ارزش ها

    Writers:
    Seyed hamidreza / استاد گروه علوم تربیتی دانشگاه شهید باهنر کرمان / hralavi@uk.ac.ir
    Mahnaz / کارشناس ارشد فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه شهید باهنر کرمان / hemmatali57@yahoo.com
    چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
    Title :ارزشیابى تربیتى جایگاه ارزشیابى در آموزش ارزش ها
    Abstract: 
    ارزشیابى تربیتى همچون ارزشیابى تحصیلى امرى است مهم که باید بر تمام فعالیت هاى یاددهى ـ یادگیرى مسائلتربیتى سایه افکند و براى تشخیص همسویى و یا عدم همسویى فرایند آموزش با هدف آموزش از آن استفاده گیرد.تحقیق حاضر بر آن است تا به شناسایى روش هاى مناسب در ارزشیابى تربیتى افراد بپردازد. این تحقیق به صورتتوصیفى ـ تحلیلى و با روش کتابخانه اى و نظرى و با استفاده از تجربیات آموزشى محققان صورت گرفته است. نتایجتحقیق ارائه چهارده روش ارزشیابى مناسب (چهار نمونه برگرفته از نظرات اندیشمندان تربیتى و ده نمونهمحقق ساخته) به منظور ارزیابى آموزه هاى تربیتى افراد است و آموزش دهندگان رسمى و غیررسمى مى توانند از اینروش ها در جهت محک زدن متربیان و حصول آگاهى از میزان نهادینه شدن ارزش هاى آموخته شده در متربیاناستفاده کنند و به این طریق، موفقیت و یا عدم موفقیت آموزش خود را مشخص سازند تا زمینه بازاندیشى درروش ها یا مراحل یاددهى ـ یادگیرى فراهم آید.  
    Cite this article: RIS Mendeley BibTeX APA MLA HARVARD VANCOUVER

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    , Seyed hamidreza, , Mahnaz.(2024) ارزشیابى تربیتى جایگاه ارزشیابى در آموزش ارزش ها. Marifat, 26(6), 29-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Seyed hamidreza ; Mahnaz ."ارزشیابى تربیتى جایگاه ارزشیابى در آموزش ارزش ها". Marifat, 26, 6, 2024, 29-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    , S, , M.(2024) 'ارزشیابى تربیتى جایگاه ارزشیابى در آموزش ارزش ها', Marifat, 26(6), pp. 29-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    , S, , M. ارزشیابى تربیتى جایگاه ارزشیابى در آموزش ارزش ها. Marifat, 2024; 26(6): 29-