Marifat, Volume 17, Issue 8, No 131, Year 2024 , Pages 13-

    دین و رسانه

    نوع مقاله: 
    ترویجی
    Writers:
    Seyyed hosein Sharafoddin / Professor - Department of Sociology, Imam Khomeini Educational and Research Institute / sharaf@qabas.net
    چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
    Title :دین و رسانه
    Abstract: 
    سپهر عام رسانه‏های جمعی مدرن به عنوان برجسته‏ترین دستاوردهای جهان صنعتی و فناوری‏های فرهنگی و ارتباطی پرنفوذ، همه پدیده‏ها و عناصر فرهنگی از جمله دین را به گونه‏های مختلفی پوشش داده است. کم و کیف این ارتباط و آثار و نتایج حاصل از آن، به ویژه در حوزه تعامل دین و رسانه‏های تصویری، سؤالات و مباحث مهمی را به میان کشیده و دین‏پژوهان و رسانه‏پژوهان را به عرصه‏های مطالعاتی جدیدی سوق داده است. این نوشتار درصدد است تا به اجمال بخشی از نقطه تلاقی‏های این دو حوزه را مورد بررسی قرار داده و تصویری هرچند کلی از فضای حاکم بر این تعامل به دست دهد. گونه‏های مختلف تعامل دین و رسانه، تأثیر و تأثّر هر یک بر، و از دیگری، عوامل مؤثر در تشدید یا تضعیف این ارتباط و روند جاری این تعامل عمده‏ترین مباحثی است که تصریحا و تلویحا از آن سخن رفته است.
    Cite this article: RIS Mendeley BibTeX APA MLA HARVARD VANCOUVER

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Sharafoddin, Seyyed hosein.(2024) دین و رسانه. Marifat, 17(8), 13-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Seyyed hosein Sharafoddin."دین و رسانه". Marifat, 17, 8, 2024, 13-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Sharafoddin, S.(2024) 'دین و رسانه', Marifat, 17(8), pp. 13-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Sharafoddin, S. دین و رسانه. Marifat, 2024; 17(8): 13-