Marifat, Volume 17, Issue 8, No 131, Year 2025 , Pages 39-

    مقایسه فضای تبلیغی تلویزیون و مسجد

    Article Type: 
    Promotional
    Writers:
    Hasan KHayeri / دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق / Hassan.khairi@Gmail.com
    چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
    Title :مقایسه فضای تبلیغی تلویزیون و مسجد
    Abstract: 
    در این نوشتار با بهره‏گیری از چارچوب نظری «هویت، فضا»، فرایند تعامل ساحت‏های عقلانی و احساسی انسان در فضا و بازتولید آن، که حاکی از تبلور متفاوت ابعاد عقلانی و احساسی آدمی نسبت به گونه‏های متفاوت فضایی است، برخی از ابعاد دین‏داری در دو فضای «تقیّد به تماشای برنامه‏های مذهبی تلویزیون» و «تقیّد به رفتن به مسجد» با روش پیمایشی و فن پرسش‏نامه مورد بررسی قرار گرفته و تبیین گردیده که در شرایط تقیّد به مسجد زمینه مناسب‏تری برای تبلیغ دینی فراهم است؛ چراکه در فضای تماشای تلویزیون، ماهیت سرگرم‏کنندگی آن مجال کمتری برای تجلّی ابعاد دین‏مدارانه انسان فراهم می‏کند. هدف از این پژوهش این است که ظرفیت مکان‏ها و فضاهای سنّتی تبلیغ را با فضاهای مجازی نوین بررسی و میزان تأثیرگذاری، تفاوت و ظرفیت‏های هر یک را با هم مقایسه نماید.
    Cite this article: RIS Mendeley BibTeX APA MLA HARVARD VANCOUVER

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    KHayeri , Hasan.(2025) مقایسه فضای تبلیغی تلویزیون و مسجد. Marifat, 17(8), 39-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Hasan KHayeri ."مقایسه فضای تبلیغی تلویزیون و مسجد". Marifat, 17, 8, 2025, 39-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    KHayeri , H.(2025) 'مقایسه فضای تبلیغی تلویزیون و مسجد', Marifat, 17(8), pp. 39-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    KHayeri , H. مقایسه فضای تبلیغی تلویزیون و مسجد. Marifat, 2025; 17(8): 39-