Pages:
39-
Receive Date: 2025/03/23
Accept Date: 2025/03/23
چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
Title :مقایسه فضای تبلیغی تلویزیون و مسجد
Abstract:
در این نوشتار با بهرهگیری از چارچوب نظری «هویت، فضا»، فرایند تعامل ساحتهای عقلانی و احساسی انسان در فضا و بازتولید آن، که حاکی از تبلور متفاوت ابعاد عقلانی و احساسی آدمی نسبت به گونههای متفاوت فضایی است، برخی از ابعاد دینداری در دو فضای «تقیّد به تماشای برنامههای مذهبی تلویزیون» و «تقیّد به رفتن به مسجد» با روش پیمایشی و فن پرسشنامه مورد بررسی قرار گرفته و تبیین گردیده که در شرایط تقیّد به مسجد زمینه مناسبتری برای تبلیغ دینی فراهم است؛ چراکه در فضای تماشای تلویزیون، ماهیت سرگرمکنندگی آن مجال کمتری برای تجلّی ابعاد دینمدارانه انسان فراهم میکند. هدف از این پژوهش این است که ظرفیت مکانها و فضاهای سنّتی تبلیغ را با فضاهای مجازی نوین بررسی و میزان تأثیرگذاری، تفاوت و ظرفیتهای هر یک را با هم مقایسه نماید.
Cite this article:
RIS
Mendeley
BibTeX
APA
MLA
HARVARD
VANCOUVER
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
KHayeri , Hasan.(2025) مقایسه فضای تبلیغی تلویزیون و مسجد. Marifat, 17(8), 39-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Hasan KHayeri ."مقایسه فضای تبلیغی تلویزیون و مسجد". Marifat, 17, 8, 2025, 39-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
KHayeri , H.(2025) 'مقایسه فضای تبلیغی تلویزیون و مسجد', Marifat, 17(8), pp. 39-