Marifat, Volume 17, Issue 12, No 135, Year 2024 , Pages 83-

    آسیب‏ شناسی نظام آموزشی با تأکید بر درماندگی آموخته‏ شده

    نوع مقاله: 
    ترویجی
    Writers:
    Mohammad / دانشجوی دکترا علوم تربیتی - دانشگاه اصفهان / mohammad_33564@yahoo.com
    Hasanali / دانشیار دانشگاه اصفهان / h.nasrabadi89@gmail.com
    چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
    Title :آسیب‏ شناسی نظام آموزشی با تأکید بر درماندگی آموخته‏ شده
    Abstract: 
    یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار بر روند پیشرفت تحصیلی دانش‏آموزان، درماندگی آموخته‏شده است. با عنایت به اهمیت این مسئله، هدف اصلی این نوشتار، بررسی نقش این پدیده در انگیزش و عملکرد تحصیلی دانش‏آموزان می‏باشد. در این نوشته، محقق با بهره‏گیری از روش تحلیلی ـ استنباطی و با استفاده از منابع موجود، ضمن بررسی جایگاه انگیزش از دیدگاه مکاتب و نظریه‏های مختلف، در پی ارائه تبیین صحیح از انگیزش، درماندگی آموخته‏شده و ارتباط این دو با پیشرفت تحصیلی می‏باشد. از جمله یافته‏های این مقاله این است که هرچند انگیزش نقش محوری در یادگیری دانش‏آموز دارد، اما ممکن است عملکرد وی را تحت تأثیر قرار دهد و این امر معلول عواملی همچون بعد عاطفی مدرسه، معلمان، کلاس درس، روش‏ها و اهداف تدریس می‏باشد. به همین منظور راه‏کارهای مؤثری برای درمان معضل درماندگی دانش‏آموخته ارائه شده است.
    Cite this article: RIS Mendeley BibTeX APA MLA HARVARD VANCOUVER

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    , Mohammad, , Hasanali.(2024) آسیب‏ شناسی نظام آموزشی با تأکید بر درماندگی آموخته‏ شده. Marifat, 17(12), 83-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Mohammad ; Hasanali ."آسیب‏ شناسی نظام آموزشی با تأکید بر درماندگی آموخته‏ شده". Marifat, 17, 12, 2024, 83-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    , M, , H.(2024) 'آسیب‏ شناسی نظام آموزشی با تأکید بر درماندگی آموخته‏ شده', Marifat, 17(12), pp. 83-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    , M, , H. آسیب‏ شناسی نظام آموزشی با تأکید بر درماندگی آموخته‏ شده. Marifat, 2024; 17(12): 83-