Pages:
83-
Receive Date: 2025/02/12
Accept Date: 2025/02/12
چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
Title :آسیب شناسی نظام آموزشی با تأکید بر درماندگی آموخته شده
Abstract:
یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار بر روند پیشرفت تحصیلی دانشآموزان، درماندگی آموختهشده است. با عنایت به اهمیت این مسئله، هدف اصلی این نوشتار، بررسی نقش این پدیده در انگیزش و عملکرد تحصیلی دانشآموزان میباشد. در این نوشته، محقق با بهرهگیری از روش تحلیلی ـ استنباطی و با استفاده از منابع موجود، ضمن بررسی جایگاه انگیزش از دیدگاه مکاتب و نظریههای مختلف، در پی ارائه تبیین صحیح از انگیزش، درماندگی آموختهشده و ارتباط این دو با پیشرفت تحصیلی میباشد. از جمله یافتههای این مقاله این است که هرچند انگیزش نقش محوری در یادگیری دانشآموز دارد، اما ممکن است عملکرد وی را تحت تأثیر قرار دهد و این امر معلول عواملی همچون بعد عاطفی مدرسه، معلمان، کلاس درس، روشها و اهداف تدریس میباشد. به همین منظور راهکارهای مؤثری برای درمان معضل درماندگی دانشآموخته ارائه شده است.
Cite this article:
RIS
Mendeley
BibTeX
APA
MLA
HARVARD
VANCOUVER
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
, Mohammad, , Hasanali.(2025) آسیب شناسی نظام آموزشی با تأکید بر درماندگی آموخته شده. Marifat, 17(12), 83-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Mohammad ; Hasanali ."آسیب شناسی نظام آموزشی با تأکید بر درماندگی آموخته شده". Marifat, 17, 12, 2025, 83-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
, M, , H.(2025) 'آسیب شناسی نظام آموزشی با تأکید بر درماندگی آموخته شده', Marifat, 17(12), pp. 83-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
, M, , H. آسیب شناسی نظام آموزشی با تأکید بر درماندگی آموخته شده. Marifat, 2025; 17(12): 83-