Marifat, Volume 18, Issue 3, No 138, Year 2024 , Pages 55-

    کاستی‏های تلویزیون در تبلیغ دین

    نوع مقاله: 
    ترویجی
    Writers:
    Hasan / دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق / Hassan.khairi@Gmail.com
    چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
    Title :کاستی‏های تلویزیون در تبلیغ دین
    Abstract: 
    تلویزیون جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگ‏ترین و مؤثرترین وسیله ارتباط جمعی، خود را از پایگاه دینی تعریف و رسالت تبلیغی خویش را بر آن استوار نموده است. اقتضائات رسانه‏ای و نوع رویکرد و عملکرد این رسانه، همواره مجال بحث از قابلیت و ظرفیت این ابزار برای چنین رسالتی را فراهم نموده است. این مقاله با رویکرد نظری، تحلیلی و پیمایشی، در تلاش است تا با برجسته نمودن برخی مشکلات فراروی تلویزیون برای تبلیغ دین و مقایسه فضای رسانه‏ای آن با فضای رسانه‏های سنّتی، به افقی از قابلیت تلویزیون برای تبلیغ دین دست یابد. به نظر می‏رسد، فضای تبلیغی در رسانه ملی دارای اقتضائات خاص خود است و همچون فضای تبلیغ سنتی، دارای نقاط قوت و ضعف است. باید به تناسب اقتضائات تبلیغ دین از رسانه ملی در این زمینه بهره گرفت و در بهره‏گیری از آن باید به مؤلفه‏های پیام دین توجه ویژه نمود.
    Cite this article: RIS Mendeley BibTeX APA MLA HARVARD VANCOUVER

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    , Hasan.(2024) کاستی‏های تلویزیون در تبلیغ دین. Marifat, 18(3), 55-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Hasan ."کاستی‏های تلویزیون در تبلیغ دین". Marifat, 18, 3, 2024, 55-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    , H.(2024) 'کاستی‏های تلویزیون در تبلیغ دین', Marifat, 18(3), pp. 55-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    , H. کاستی‏های تلویزیون در تبلیغ دین. Marifat, 2024; 18(3): 55-