Pages:
6-
Receive Date: 2025/02/19
Accept Date: 2025/02/19
چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
Title :علم و عمل خاستگاه فهم بالنده قرآن
Abstract:
در باب وظایف قرآن پژوهان، توجه به دو محور مهم الزامی است: محور نخست عبارت است از لزوم شناخت و بهره گیری از آثار قرآن پژوهان پیشین که در حد تلاش خود گوهرهایی از دریای معارف قرآن را به بشر عرضه کرده اند. محور دوم، تلاش برای استخراج گوهرهای ناشناخته و مستور قرآن است که تاکنون در دسترس قرار نگرفته است. این استخراج نیاز به زمینه ها و شرایطی دارد که افزون بر توانایی های علمی و نظرداشت حاصل عمر گذشتگان، عمل کردن و کاربست آموزه های قرآن از مهم ترین آنها به شمار می آید. برخی آیات و احادیث، بیانگر ارتباط علم و عمل می باشند. در این نوشتار، نمونه ای عینی از تأثیر عمل به آموزه های قرآن در درک عمیق آن بیان شده است.
Cite this article:
RIS
Mendeley
BibTeX
APA
MLA
HARVARD
VANCOUVER
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Azizi kiya, Gholam ali, Mesbahe Yazdi, Mohammad Taqi.(2025) علم و عمل خاستگاه فهم بالنده قرآن. Marifat, 18(8), 6-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Gholam ali Azizi kiya; Mohammad Taqi Mesbahe Yazdi."علم و عمل خاستگاه فهم بالنده قرآن". Marifat, 18, 8, 2025, 6-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Azizi kiya, G, Mesbahe Yazdi, M.(2025) 'علم و عمل خاستگاه فهم بالنده قرآن', Marifat, 18(8), pp. 6-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Azizi kiya, G, Mesbahe Yazdi, M. علم و عمل خاستگاه فهم بالنده قرآن. Marifat, 2025; 18(8): 6-