Pages:
71-
Receive Date: 2025/02/12
Accept Date: 2025/02/12
چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
Title :تأمل در فلسفه تربیت کودکان استثنایى مبانى، اهداف و اصول
Abstract:
این پژوهش به بررسى فلسفه تربیتى کودکان استثنایى در زمینه مبانى، اصول و اهداف تربیت مى پردازد. این تحقیقاز نوع نظرى و روش آن تحلیلى ـ اسنادى است و در این زمینه، گردآورى اطلاعات نیز از طریق مطالعاتکتابخانه اى انجام گرفته است. یافته هاى پژوهش دلالت دارد بر اینکه براى کودکان استثنایى، تعلیم و تربیت اهمیتویژه و جایگاه رفیعى در زندگانى دارد. بنابراین، مبانى تربیت کودکان استثنایى عبارت است از: کرامت انسان،برخوردارى انسان ها از فطرت مشترک و خصوصیات متفاوت، مختار بودن انسان، عدالت به عنوان اساسى ترینارزش اجتماعى، و احسان متمم عدالت. اهداف تربیت عبارت است از: رسیدن به فلاح، خودشناسى، تکریم وپرورش روحیه احترام، کاهش آسیب رشد از طریق مداخله زودهنگام، و پرورش استعدادها. اصول تربیت هم عبارتاست از: اصل «پرورش شخصیت با اتکا به عزت نفس»، اصل «پرورش خلاقیت»، اصل «فعالیت» و اصل «ایثار».
Cite this article:
RIS
Mendeley
BibTeX
APA
MLA
HARVARD
VANCOUVER
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Rahnema, Akbar, , Majid, , Rasool.(2025) تأمل در فلسفه تربیت کودکان استثنایى مبانى، اهداف و اصول. Marifat, 26(6), 71-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Akbar Rahnema; Majid ; Rasool ."تأمل در فلسفه تربیت کودکان استثنایى مبانى، اهداف و اصول". Marifat, 26, 6, 2025, 71-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Rahnema, A, , M, , R.(2025) 'تأمل در فلسفه تربیت کودکان استثنایى مبانى، اهداف و اصول', Marifat, 26(6), pp. 71-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Rahnema, A, , M, , R. تأمل در فلسفه تربیت کودکان استثنایى مبانى، اهداف و اصول. Marifat, 2025; 26(6): 71-