Marifat, Volume 26, Issue 6, No 237, Year 2024 , Pages 71-

    تأمل در فلسفه تربیت کودکان استثنایى مبانى، اهداف و اصول

    Writers:
    Akbar Rahnema / دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه شاهد / rahnama_akbar43@yahoo.com
    Majid / دانشجوی دکترا فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه شاهد / khari322_m@yahoo.com
    Rasool / کارشناس ارشد فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه خوارزمی / rasoolbarkhordar@yahoo.com
    چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
    Title :تأمل در فلسفه تربیت کودکان استثنایى مبانى، اهداف و اصول
    Abstract: 
    این پژوهش به بررسى فلسفه تربیتى کودکان استثنایى در زمینه مبانى، اصول و اهداف تربیت مى پردازد. این تحقیقاز نوع نظرى و روش آن تحلیلى ـ اسنادى است و در این زمینه، گردآورى اطلاعات نیز از طریق مطالعاتکتابخانه اى انجام گرفته است. یافته هاى پژوهش دلالت دارد بر اینکه براى کودکان استثنایى، تعلیم و تربیت اهمیتویژه و جایگاه رفیعى در زندگانى دارد. بنابراین، مبانى تربیت کودکان استثنایى عبارت است از: کرامت انسان،برخوردارى انسان ها از فطرت مشترک و خصوصیات متفاوت، مختار بودن انسان، عدالت به عنوان اساسى ترینارزش اجتماعى، و احسان متمم عدالت. اهداف تربیت عبارت است از: رسیدن به فلاح، خودشناسى، تکریم وپرورش روحیه احترام، کاهش آسیب رشد از طریق مداخله زودهنگام، و پرورش استعدادها. اصول تربیت هم عبارتاست از: اصل «پرورش شخصیت با اتکا به عزت نفس»، اصل «پرورش خلاقیت»، اصل «فعالیت» و اصل «ایثار».  
    Cite this article: RIS Mendeley BibTeX APA MLA HARVARD VANCOUVER

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Rahnema, Akbar, , Majid, , Rasool.(2024) تأمل در فلسفه تربیت کودکان استثنایى مبانى، اهداف و اصول. Marifat, 26(6), 71-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Akbar Rahnema; Majid ; Rasool ."تأمل در فلسفه تربیت کودکان استثنایى مبانى، اهداف و اصول". Marifat, 26, 6, 2024, 71-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Rahnema, A, , M, , R.(2024) 'تأمل در فلسفه تربیت کودکان استثنایى مبانى، اهداف و اصول', Marifat, 26(6), pp. 71-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Rahnema, A, , M, , R. تأمل در فلسفه تربیت کودکان استثنایى مبانى، اهداف و اصول. Marifat, 2024; 26(6): 71-