Marifat, Volume 28, Issue 9, No 264, Year 2024 , Pages 11-

    بررسی مبانی هستی‌شناختی تعلیم و تربیت از منظر تجربه‌گرایی و قرآن

    نوع مقاله: 
    ترویجی
    Writers:
    Seyyed Aqeel / دکتری علوم قرآن و حدیث دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان / aghil_sn110@yahoo.com
    Reza / استادیار گروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان / kohsari888@gmail.com
    چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
    Title :بررسی مبانی هستی‌شناختی تعلیم و تربیت از منظر تجربه‌گرایی و قرآن
    Abstract: 
    حل مسائل اساسی فلسفه، به طور مستقیم یا غیر مستقیم، بستگی به پاسخی دارد که به پرسش های هستی شناختی داده می شود، و در ارتباط تنگاتنگ با نوع رویکردی است که نسبت به این مسئله در پیش گرفته می شود. از موضوعات مهم و ضروری برای نظام تعلیم و تربیت، بررسی نقادانه فلسفه ها و نظریه های تربیتی مطرح در این حوزه می باشد. این امر سبب بهره گیری عالمانه و منصفانه از نظریات تربیتی موجود، و مانع اقتباس جاهلانه و کورکورانه می شود. هدف از پژوهش حاضر نیز بررسی مبانی هستی شناختی تعلیم و تربیت از منظر دو رویکرد تجربه گرایی و قرآنی می باشد. محققان جهت نیل به مقصود، از روش تحلیلی ـ توصیفی بهره جسته اند، که خود از نوع تحقیقات کیفی است. همچنین با استفاده از رویکرد وصفی ـ تفسیری به تبیین موضوع و با تحلیل مبانی هستی شناختی به ارائه نکات تربیتی دو رویکرد در چارچوب قرآنی و تجربی اقدام کرده اند. یافته های تحقیق حاکی از آن است که هر دو رویکرد، شاید در لفظ اشتراکات لفظی داشته باشند، ولی تفاوت ماهوی و معنایی بسیار دارند که به علت جهان بینی و مبانی هستی شناختی متفاوت خواهد بود.
    Cite this article: RIS Mendeley BibTeX APA MLA HARVARD VANCOUVER

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    , Seyyed Aqeel, , Reza، ، , , Jafar.(2024) بررسی مبانی هستی‌شناختی تعلیم و تربیت از منظر تجربه‌گرایی و قرآن. Marifat, 28(9), 11-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Seyyed Aqeel ; Reza ؛ ; Jafar ."بررسی مبانی هستی‌شناختی تعلیم و تربیت از منظر تجربه‌گرایی و قرآن". Marifat, 28, 9, 2024, 11-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    , S, , R، ، , , J.(2024) 'بررسی مبانی هستی‌شناختی تعلیم و تربیت از منظر تجربه‌گرایی و قرآن', Marifat, 28(9), pp. 11-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    , S, , R، ، , , J. بررسی مبانی هستی‌شناختی تعلیم و تربیت از منظر تجربه‌گرایی و قرآن. Marifat, 2024; 28(9): 11-