صفحهها: 
				111-
			
						
						
				تاریخ دریافت: 1392/05/28
			
						
						
				تاریخ پذیرش: 1394/03/27
			  
					
		
						
		
			چکیده: 
امروزه به کارگیرى نظام هاى هوشمندى کسب و کار به عنوان یک مزیت رقابتى و ابزارى اجتناب ناپذیر براى تصمیم گیرى در سازمان ها بدل شده اند. شناسایى عوامل مؤثر بر اثربخشى هوشمندى کسب و کار در یک سازمان موجب مدیریت موفق تر و سرمایه گذارى مطمئن تر بر آنها خواهد بود. این پژوهش با هدف بررسى رابطه بین ابعاد اخلاق کارى در سازمان با سطح بلوغ نظام هاى هوشمند کسب و کار انجام شده است. پژوهش از نوع علّى ـ پیمایشى بوده و در بین کارکنان 37 سازمان از صنایع مختلف، که به طور مشخص سیستم هاى هوشمندى کسب و کار را به کار گرفته اند، صورت گرفته است. نمونه آمارى به صورت تصادفى از مدیران و کارکنان متعلق به جامعه آمارى انتخاب شده و شامل 465 نفر مى باشد. براى آزمون فرضیه ها از تست علّیت گرانجرى و آزمون تجزیه واریانس استفاده شده است. از جمله نتایج پژوهش مى توان به وجود رابطه علّى یک طرفه و تأثیر رعایت مسائل اخلاقى از قبیل حفظ مالکیت، تعهد، محرمانگى و مسئولیت پذیرى بر سطح بلوغ سیستم هاى هوشمندى کسب و کار اشاره کرد.
 
  
		 
		
		
        
            Article data in English (انگلیسی) 
            
         
		متن کامل مقاله: 
سال بیست و چهارم ـ شماره 210 (ویژه فلسفه اخلاق)
محمدحسین رونقى / دانشجوى دکترى مدیریت فناورى اطلاعات دانشگاه تهران
mh_ronaghi@ut.ac.ir
محمد موسى خانى / دانشیار گروه مدیریت فناورى اطلاعات دانشگاه تهران.
دریافت: 11/4/93               پذیرش: 17/10/93
	چکیده
امروزه به کارگیرى نظام هاى هوشمندى کسب و کار به عنوان یک مزیت رقابتى و ابزارى اجتناب ناپذیر براى تصمیم گیرى در سازمان ها بدل شده اند. شناسایى عوامل مؤثر بر اثربخشى هوشمندى کسب و کار در یک سازمان موجب مدیریت موفق تر و سرمایه گذارى مطمئن تر بر آنها خواهد بود. این پژوهش با هدف بررسى رابطه بین ابعاد اخلاق کارى در سازمان با سطح بلوغ نظام هاى هوشمند کسب و کار انجام شده است. پژوهش از نوع علّى ـ پیمایشى بوده و در بین کارکنان 37 سازمان از صنایع مختلف، که به طور مشخص سیستم هاى هوشمندى کسب و کار را به کار گرفته اند، صورت گرفته است. نمونه آمارى به صورت تصادفى از مدیران و کارکنان متعلق به جامعه آمارى انتخاب شده و شامل 465 نفر مى باشد. براى آزمون فرضیه ها از تست علّیت گرانجرى و آزمون تجزیه واریانس استفاده شده است. از جمله نتایج پژوهش مى توان به وجود رابطه علّى یک طرفه و تأثیر رعایت مسائل اخلاقى از قبیل حفظ مالکیت، تعهد، محرمانگى و مسئولیت پذیرى بر سطح بلوغ سیستم هاى هوشمندى کسب و کار اشاره کرد.
 
کلیدواژه ها: بلوغ سیستم هاى هوشمندى کسب و کار، اخلاق کارى، تعهد، اعتماد.
 
 
 			 
	
	
		شیوه ارجاع به این مقاله:
		
RIS
		Mendeley
		BibTeX
		APA
		MLA
		HARVARD
		VANCOUVER
	APA  | MLA  | HARVARD  | VANCOUVER 
رونقی، محمدحسین.(1394) رابطه بین رعایت اخلاق کارى و بلوغ سیستم هاى هوشمندى کسب و کار. فصلنامه معرفت، 24(3)، 111-
 
	APA  | MLA  | HARVARD  | VANCOUVER 
محمدحسین رونقی."رابطه بین رعایت اخلاق کارى و بلوغ سیستم هاى هوشمندى کسب و کار". فصلنامه معرفت، 24، 3، 1394، 111-
 
	APA  | MLA  | HARVARD  | VANCOUVER 
رونقی، محمدحسین.(1394) 'رابطه بین رعایت اخلاق کارى و بلوغ سیستم هاى هوشمندى کسب و کار'، فصلنامه معرفت، 24(3), pp. 111-
 
	APA  | MLA  | HARVARD  | VANCOUVER 
رونقی، محمدحسین. رابطه بین رعایت اخلاق کارى و بلوغ سیستم هاى هوشمندى کسب و کار. معرفت، 24, 1394؛ 24(3): 111-