صفحهها: 
				91-104
			
						
						
				تاریخ دریافت: 1400/01/18
			
						
						
				تاریخ پذیرش: 1400/04/14
			  
					
		
						
		
			چکیده: 
مقاله حاضر با عنوان «بررسی و مقایسۀ شخصیت علمی علامه مصباح و خواجه نصیرالدین طوسی با رویکرد تربیتی» به منظور تبیین برخی امتیازات آن دو عالم بین المللی شیعی تدوین شده است. این نوشتار به دلیل ارتباط مستقیم با متون دینی و آثار مکتوب شخصیت های مورد بررسی، باروش توصیفی ـ تحلیلی انجام شده است. با وجود فاصلۀ زمانی طولانی زندگی علامه مصباح با خواجه نصیر الدین طوسی، مشابهت آن دو بزرگوار در تحصیل، جایگاه علمی، فعالیت های علمی، تربیت شاگرد و آثار تألیفی نسبتاً زیاد است. همان گونه که خواجه نصیرالدین در قرن هفتم در موارد یادشده، سرآمد و پرآوازه بود؛ علامه مصباح در عصر حاضر در تنوع آثار، تربیت شاگرد و راه اندازی مراکز مؤثر علمی کم نظیر است. افزون براین امتیازات، علامه مصباح از ویژگی هایی همچون انگیزۀ دینی قوی، اندیشۀ جهانی نشر علوم اسلامی و نیز مدیریت اثربخش برخوردار بوده، که نتایج آن در اکثر مراکزعلمی کشورهای مخلف، به روشنی مشاهده می شود.
 
		
		
        
            Article data in English (انگلیسی) 
            
         
					 
	
	
		شیوه ارجاع به این مقاله:
		
RIS
		Mendeley
		BibTeX
		APA
		MLA
		HARVARD
		VANCOUVER
	APA  | MLA  | HARVARD  | VANCOUVER 
احسانی، محمد.(1400) مقایسه شخصیت علمی علامه مصباح و خواجه نصیرالدین طوسی؛ با رویکرد تربیتی. فصلنامه معرفت، 30(8)، 91-104
APA  | MLA  | HARVARD  | VANCOUVER 
محمد احسانی."مقایسه شخصیت علمی علامه مصباح و خواجه نصیرالدین طوسی؛ با رویکرد تربیتی". فصلنامه معرفت، 30، 8، 1400، 91-104
APA  | MLA  | HARVARD  | VANCOUVER 
احسانی، محمد.(1400) 'مقایسه شخصیت علمی علامه مصباح و خواجه نصیرالدین طوسی؛ با رویکرد تربیتی'، فصلنامه معرفت، 30(8), pp. 91-104
APA  | MLA  | HARVARD  | VANCOUVER 
احسانی، محمد. مقایسه شخصیت علمی علامه مصباح و خواجه نصیرالدین طوسی؛ با رویکرد تربیتی. معرفت، 30, 1400؛ 30(8): 91-104