معرفت، سال سی‌ام، شماره ششم، پیاپی 285، شهریور 1400، صفحات 89-99

    تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با تقویت و ارتقا جایگاه تربیتی آنها

    نوع مقاله: 
    ترویجی
    نویسندگان:
    اسماعیل خارستانی / دکتری فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه علامه طباطبائی / kharestani57@yahoo.com
    چکیده: 
    فضای معنوی حاکم بر بقاع متبرکه، زائران را آماده پذیرش تربیت های اسلامی و معنوی می کند و برطرف کردن دغدغه های افراد جامعه می تواند انگیزه آنها را برای حضور در این مراکز بیشتر کند. ازاین رو، هدف اصلی تحقیق بررسی راه های تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با تقویت و ارتقا جایگاه تربیتی آنهاست، که به روش توصیفی ـ تحلیلی انجام شده است. بهره گیری از مربیان توانمند و متخصص در بقاع متبرکه، فضاسازی و برنامه ریزی برای انجام مراسمات مناسب با شرایط سنی، ازجمله مهم ترین راه کارهای تقویت و ارتقا بعد تربیتی بقاع متبرکه، تقرب به خدا، تقویت روحیه امید در فرد و جامعه، امنیت روانی  فرد و جامعه، ازجمله آثار تربیتی حضور افراد در بقاع متبرکه و زیارت امام زاد گان است که در این تحقیق احصا و بررسی گردید. نتیجه تحقیق نشان می دهد که بقاع متبرکه به عنوان کانونی برای تربیت و تزکیۀ انسان هاست و لازم است تا برنامه ریزی های هدفمند از این ظرفیت آن گونه که شایسته است، بهره گرفته شود.
    Article data in English (انگلیسی)
    متن کامل مقاله: 

     

    شیوه ارجاع به این مقاله: RIS Mendeley BibTeX APA MLA HARVARD VANCOUVER

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    خارستانی، اسماعیل.(1400) تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با تقویت و ارتقا جایگاه تربیتی آنها. فصلنامه معرفت، 30(6)، 89-99

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    اسماعیل خارستانی."تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با تقویت و ارتقا جایگاه تربیتی آنها". فصلنامه معرفت، 30، 6، 1400، 89-99

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    خارستانی، اسماعیل.(1400) 'تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با تقویت و ارتقا جایگاه تربیتی آنها'، فصلنامه معرفت، 30(6), pp. 89-99

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    خارستانی، اسماعیل. تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با تقویت و ارتقا جایگاه تربیتی آنها. معرفت، 30, 1400؛ 30(6): 89-99