معرفت، سال چهارم، شماره دوم، پیاپی 321، تابستان 1404، صفحات -

    تقویت معرفت و محبت نسبت به اهل بیت  در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با تأکید بر اقدام پژوهی (مورد مطالعه: دبستان صدیقه گیوه چیان)

    نوع مقاله: 
    ترویجی
    نویسندگان:
    ✍️ ملیحه بادی / دانشجوی کارشناسی ارشد - تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش دانشگاه قم / m.badi8980@gmail.com
    doi 10.22034/marifat.2024.5000903
    چکیده: 
    تحقیق حاضر با هدف تقویت حس علاقه، محبت و معرفت نسبت به اهل بیت (علیهم السلام) در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دانش آموزان پایه دوم شامل 32 نفر، دبستان دخترانه صدیقه گیوه چیان 1 واقع در ناحیه 1 در سال تحصیلی 1402- 1401 انجام شده است. مدل پژوهش کیفی و رویکرد آن توصیفی- تحلیلی و شیوه گردآوری اطلاعات، مصاحبه، مطالعه و مشاهده عملکرد دانش آموزان در مورد میزان توجه و علاقه مندی به زندگی 14 معصوم (علیهم السلام) بود که مورد پژوهش قرار گرفت. در واقع عدم دسترسی به کتاب هایی در زمینه اهل بیت (علیهم السلام)، عدم مطالعه در مورد مسائل مذهبی، حضور کمرنگ در مراسم و مجلس های مذهبی و ... باعث به وجود آمدن احساس فاصله دانش آموزان از زندگی بزرگواران شده بود و اجرای راه حل هایی همچون فعالیت هایی برای آراستگی ظاهری محیط کلاس و بالا بردن روحیه معنوی دانش آموزان در مدرسه، غنی سازی منابع مورد مطالعه از زندگی اهل بیت (علیهم السلام) در کتابخانه کلاس و طرح مروجان محبت و معرفت اهل بیت(علیهم السلام) در خانواده و جامعه، موجب علاقه و معرفت بیش از پیش نسبت به اهل بیت (علیهم السلام) در قلب و ذهن دانش آموزان شد.
    Article data in English (انگلیسی)
    Title: 
    Strengthening knowledge about Ahl al-Bayt in the fundamental transformation document of education with action research method (Study case: Seddigeh Giveh Chian Elementary School)
    Abstract: 
    The present study was conducted with the aim of strengthening the sense of love, affection and knowledge towards Ahl al-Bayt in line with the document of the fundamental transformation of education in the second grade students including 32 students, Seddigeh Giveh Chian 1 girls' primary school located in district 1 in the academic year 1402-1401 has been The qualitative research model and its approach was descriptive-analytical and the method of collecting information, interviewing, studying and observing the performance of students regarding the level of attention and interest in the life of 14 innocent people who were the subject of the research. In fact, lack of access to books on Ahl al-Bayt, lack of study on religious issues, lack of attendance at religious ceremonies and assemblies, etc. caused the students to feel distanced from the lives of the nobles, and the implementation Solutions such as activities to beautify the classroom environment and raise the spiritual spirit of students in school, enriching the study resources from the life of Ahl al-Bayt in the class library and a plan to promote the love and knowledge of Ahl al-Bayt in the family and society. , caused more interest and knowledge about Ahl al-Bayt in the hearts and minds of students. In addition, the implementation of the mentioned solutions strengthened other goals such as the sense of cooperation, increasing self-confidence and mutual respect towards each other
    شیوه ارجاع به این مقاله: RIS Mendeley BibTeX APA MLA HARVARD VANCOUVER

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    بادی، ملیحه.(1404) تقویت معرفت و محبت نسبت به اهل بیت  در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با تأکید بر اقدام پژوهی (مورد مطالعه: دبستان صدیقه گیوه چیان). فصلنامه معرفت، 4(2)، - https://doi.org/10.22034/marifat.2024.5000903

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    ملیحه بادی."تقویت معرفت و محبت نسبت به اهل بیت  در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با تأکید بر اقدام پژوهی (مورد مطالعه: دبستان صدیقه گیوه چیان)". فصلنامه معرفت، 4، 2، 1404، -

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    بادی، ملیحه.(1404) 'تقویت معرفت و محبت نسبت به اهل بیت  در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با تأکید بر اقدام پژوهی (مورد مطالعه: دبستان صدیقه گیوه چیان)'، فصلنامه معرفت، 4(2), pp. -

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    بادی، ملیحه. تقویت معرفت و محبت نسبت به اهل بیت  در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با تأکید بر اقدام پژوهی (مورد مطالعه: دبستان صدیقه گیوه چیان). معرفت، 4, 1404؛ 4(2): -