صفحهها: 
				55-65
			
						
						
				تاریخ دریافت: 1399/12/15
			
						
						
				تاریخ پذیرش: 1400/04/19
			  
					
		
						
		
			چکیده: 
آموزش مفاهیم دینی، مخصوصاً معرفت، محبت و اطاعت از امام علیه السلام به کودکان، مانند هر علم دیگری نیازمند شناسایی و به کارگیری اصول و روش های صحیح، کارآمد و مؤثر است. بنابراین همان گونه که شناخت خصوصیات و توانایی های کودکان در بهینه سازی آموزش مفاهیم دینی امری مسلم است؛ شناخت اصول و روش های مربوط به آموزش مفاهیم دینی به کودکان نیز ضرورت دارد. ما با استفاده از روش تحلیلی ـ استنباطی، به پژوهش دربارۀ ارائه الگوی آموزشی امامت به کودکان پرداختیم. از مهم ترین یافته های نگارش حاضر این است که توانستیم الگوی آموزشی امامت را طراحی و اعتباریابی کنیم و آن را برای اعتباریابی، در اختیار متخصصان حوزه های مختلف مثل مطالعات برنامه درسی، تربیت دینی، روان شناسان تربیتی و معلمان قرار دادیم که موفق شد با میانگین بالا توافق جمعی ایشان را کسب و مورد تأیید قرار گیرد. این الگو، کودکان را در جهت کسب معرفت، محبت و اطاعت شایسته این ذوات مقدس هدایت می کند؛ تا آنان مسیر کمال و قرب الهی را بهتر، مطمئن تر و سریع تر طی کنند و از مسیر اهل بیت به سعادت دنیا و آخرت نائل شوند.
  
		 
		
		
        
            Article data in English (انگلیسی) 
            
         
					 
	
	
		شیوه ارجاع به این مقاله:
		
RIS
		Mendeley
		BibTeX
		APA
		MLA
		HARVARD
		VANCOUVER
	APA  | MLA  | HARVARD  | VANCOUVER 
ابراهیمی نیا، رضا، نوذری، محمود، نجفی، حسن.(1400) طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی آموزش امامت برای دوره کودکی (6ـ12 سال). فصلنامه معرفت، 30(6)، 55-65
 
	APA  | MLA  | HARVARD  | VANCOUVER 
رضا ابراهیمی نیا؛ محمود نوذری؛ حسن نجفی."طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی آموزش امامت برای دوره کودکی (6ـ12 سال)". فصلنامه معرفت، 30، 6، 1400، 55-65
 
	APA  | MLA  | HARVARD  | VANCOUVER 
ابراهیمی نیا، رضا، نوذری، محمود، نجفی، حسن.(1400) 'طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی آموزش امامت برای دوره کودکی (6ـ12 سال)'، فصلنامه معرفت، 30(6), pp. 55-65
 
	APA  | MLA  | HARVARD  | VANCOUVER 
ابراهیمی نیا، رضا، نوذری، محمود، نجفی، حسن. طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی آموزش امامت برای دوره کودکی (6ـ12 سال). معرفت، 30, 1400؛ 30(6): 55-65